Toms gavē

Attēls: Saldumi

Tikko noslēdzu 7 dienu gavēšanas kūri - jūtos slaids, pilns enerģijas un gandarīts par paveikto:) Lai palēninātu dzīves tempu un ļautu atgūt iekšējo līdzsvaru, cenšos šādas gavēšanas kūres iziet divas reizes gadā. Šajā rakstā padalīšos ar šo pieredzi.

Kāpēc gavēju

Acīmredzamākais iemesls ir svara zaudēšana. Ja neskaita ekstremālas procedūras, nezinu par citu pieeju, kas ļauj nomest 0,5 - 1 kg dienā.

Gavēšana ir iespēja lauzt dažādas mazāk un vairāk ļaunas atkarības, kas izveidojas laika gaitā, vai tas būtu alkohols, kafija, šokolāde, nikotīns, čipsi, maizītes, gaļa vai kas cits.

Gavējot varu turpināt aktīvi darboties un tas nav šķērslis veikt darba pienākumus, bet rodas lielāks miers pret notiekošo; ieraujos vairāk sevī, tai skaitā, pat runāšana kļūst lēnāka un klusāka. Dienās gaitā reizēm uznāk vājuma un noguruma mirkļi, kas ļauj man apstāties (vai apgulties) un uz laiku nolikt malā savus darbus, lai pasnaustu vai pameditētu.

Zinātnieki nav vienisprātis, cik lielā mērā gavēšana uzlabo veselību. Man pašam nav ne mazākās šaubas par to, ka šajā laikā orgāni, kaut nedaudz, attīrās; arī šķiet, ka, kopš piekopju šo tradīciju, retāk slimoju ar gripu vai citiem vīrusiem.

Ir liela bauda gulēt un just, ka gremošanas trakts atrodas dīkstāvē. Uzlabojas elpošana un miegs kļūst intensīvāks.

Brīnišķīgs brīdis ir astotā dienā, kad brokastīs ieēdu pirmo ābola kumosu, jo garša ir “restartēta” un prāts ar jauniegūtu cieņu un prieku izturas pret ēdienu.

Visbeidzot, tā ir laba iespēja “stiprināt savu mugurkaulu” un pārbaudīt savu gribas spēku.

Gavēšanas process

Gatavošanās

Pats būtiskākais ir uzkrāt pietiekošu lielu motivāciju, lai varētu pārvarēt vājumu brīžus, kas radīsies gavēšanās laikā. Man patīk nobriest šim solim. Palīdz, ja pats esmu neapmierināts ar esošo situāciju, piemēram, “glābšanas riņķis” kļuvis pārāk liels, traucē iekšējais nemiers vai vairs neizbaudu ēdienu, bet to tikai vairs patērēju. Ir lietderīgi gavēšanu ielikt mierīgākā laika posmā, lai varētu intensīvāk izbaudīt šo procesu un ņemt vērā ķermeņa vajadzības pēc miera. Ir jārēķinās ar saviem līdzcilvēkiem; jo īpaši pirmajās dienās, kamēr ķermenis saprot, kas notiek un risinās aktīva cīņa pret atkarībām, būs grūti izvairīties no sliktas omas. Visbeidzot, nav prātīgi ielikt gavēni laikā, kad labākajam draugam paredzētas dzimšanas svinības;)

Grūtais sākums

Fiziski grūtas ir gavēņa pirmās divas dienas; trešajā dienā kuņģis pārstādās uz iekšējām rezervēm un vairs nesagaida ārēju barību, rezultātā zūd ēstgribu. Viss pārējais jau ir galvā. Tikai gavējot saprot, cik daudz laika pavadām domājot par ēdienu. Man palīdz, ja saglabāju dažas ierastas rutīnas, piemēram, ēdienreizēs kopā ar savējiem apsēsties pie virtuves galda un izbaudīt kādu īpašu garšīgu tēju, ūdeni vai citu dzērienu. Visā gavēšanas laikā svarīgi dzert pietiekoši daudz šķidrumu, vismaz 2 - 3 litrus dienā. Pirmajās dienās būtu jāizvairās no lielām fiziskām slodzēm, bet pastaigas un citas nepiepūlošas fiziskas aktivitātes ir pat vēlamas. Uzmanīgi jāieklausās savā ķermenī un jānovērtē vai slodze nav pārāk liela - ir normāli, ka gavēšanas laikā uz brīdi sāk reibt galva, bet ja uznāk ģībonis, tad labāk pārtraukt gavēšanu un mēģināt atkal citā reizē.

Vieglais turpinājums

Sākot ar ceturto dienu var novērot patīkamas pārmaiņas, tai skaitā, dziļāku miegu, vieglāku elpošanu un viegluma sajūta, jo ķermenis vairs neizjūt nepieciešamību pēc ēdiena. Manā pieredzē, piepūles ziņā nav liela atšķirība, vai gavēšana ilgst 5, 7 vai 10 dienas. Pirmajās reizēs šajā posmā izjutu augstprātību, jo ar pārākuma apziņu skatījos uz pārējiem cilvēkiem, kas joprojām pievērš tik lielu uzmanību ēšanai. Bet ja vajag vēl papildus motivāciju, tikai biežāk jāuzkāpj uz svariem un jānovērtē pozitīvās pārmaiņas.

Nenoklusēšu vienu nepatīkamu blakni: orgāni neslinko un nodarbojas ar attīrīšanos, rezultātā rodas slikta dvaša un arī āda izstaro nepatīkamu smaku. Nav jābūt pārsteigtam, ja gavēšanas procesā iestājas vēdera izeja, kurā tiek izlaisti attīrīšanās rezultāti.

Lēnā izskaņa

Ļoti svarīgs ir posms pēc gavēšanas, jo ķermeni lēnām atkal jāpieradina pie ārējās barības, kā arī jāizvairās no tā, tūlīt atkrist atpakaļ nelabos ieradumos. Cenšos katru ēdienreizi padarīt par ļoti apzinātu notikumu, koncentrējoties tikai uz ēšanu (paralēli nelasīt avīzi un nesērfot internetā) un rūpīgi sakošļājot katru kumosu. Lai veicinātu kuņģa darbību, nevajadzētu ēšanas laikā dzert šķidrumu. Mana ēdienkarte šajās dienās ir sekojoša:

8. diena

  • Brokastīs: Sagriezts ābols
  • Pusdienas: Dabisks jogurts ar linsēklām
  • Vakariņas: Zupiņa ar kartupeli, burkānu un garšvielām (bez sāls)

9. diena

  • Brokastis: Sausenis ar biezpienu (vai sieru “Philadelphia”) un medu
  • Pusdienas: Salāti ar burkānu, tomātu un gurķi
  • Vakariņas: Sausenis ar biezpienu (vai sieru “Philadelphia”) un medu

10. diena

  • Brokastis: Augļi ar brokastu maisījumu
  • Pusdienas: Divas rupjmaizes šķēles ar biezpienu
  • Vakariņas: Dārzeņu salāti

11. diena

  • Vairs nav ierobežojumu.

Vairāk informācijas

Visaptverošu informāciju ar neskaitāmiem vērtīgiem padomiem par gavēšanu atradīsi vietnē www.heilfastengesundheit.de (vācu valodā).